Serviciile noastre

Asistență pentru cei în vârstă

Servicii de îngrijire la domiciliu pentru persoane vârstnice,

Ajutor pentru activităţile de bază ale vieţii zilnice

Igienă corporală, îmbrăcare şi dezbrăcare, igiena eliminărilor, hrănire şi hidratare, transfer şi mobilizare, deplasarea în interior, comunicare;

Ajutor pentru activităţi instrumentale ale vieţii zilnice

Prepararea hranei sau livrarea acesteia, efectuarea de cumpărături, activităţi de menaj, însoţirea în mijloacele de transport, facilitarea deplasării în exterior, companie, activităţi de administrare şi gestionare a bunurilor, activităţi de petrecere a timpului liber.

Servicii de ocupare

Servicii de informare și consiliere

Serviciile de informare si consiliere profesionala privind cariera pot fi acordate ori de cate ori este necesar, in mod individual sau in grup, si privesc: furnizarea de informații privind piața muncii și evoluția ocupațiilor; evaluarea și autoevaluarea personalității în vederea orientării profesionale; dezvoltarea abilității și încrederii în sine a persoanelor în căutarea unui loc de muncă, în vederea luării de către acestea a deciziei privind propria cariera; instruirea în metode și tehnici de căutare a unui loc de muncă – serviciu externalizat;

Servicii de mediere pe piața internă

Realizarea și actualizarea permanentă a bazei de date privind locurile de muncă vacante și condițiile de ocupare a acestora;asigurarea accesului la serviciul de mediere electronica a muncii. Medierea muncii online presupune conectarea automata intre cererile si ofertele locurilor de munca prin intermediului internetului – serviciu externalizat

Programe de formare Profesională

Asociația se va acredita ca furnizor de programe de formare profesională conform legislației specifice și va asigura resursele umane, materiale și financiare necesare derulării acestor activități.

Bătrânețe blândă

Asistență pentru Vârsta a 3-A

Vârsta nu ar trebui să fie o condamnare pentru cei ce nu mai au familii sau locuințe
Oferim asistență bătrânilor din zona rurală-centru, aflați în dificultate, precum și servicii conexe care să ajute la o dezvoltare integrată a comunităților locale.

CAPITOLUL I

DREPTURI GENERALE

Art. 1 Serviciile sociale de informare şi consiliere, oferite de centru sunt accesibile fără deosebire de rasă, de naţionalitate, de origine etnică, de limbă, de religie de sex, de orientare sexuală, de opinie, de apartenenţă politică, de avere sau de origine socială.
Art. 2 Beneficiarii au dreptul la servicii sociale, în condiţiile legislaţiei române şi ale tratatelor internaţionale la care România este parte.
Art. 3 Serviciile sociale de informare şi consiliere se acorda la cerere sau în urma sesizărilor venite din partea cetăţenilor, altor instituţii sau reprezentanţi ai societăţii civile.
Art. 4 Toţi beneficiarii au dreptul de a fi informaţi asupra conţinutului şi modalităţilor de acordare a serviciilor sociale de informare şi consiliere.

CAPITOLUL II

DREPTURI COMUNE BENEFICIARILOR DE SERVICII SOCIALE

Art. 5 Beneficiarilor serviciilor sociale de informare şi consiliere li se respecta drepturile şi libertăţile fundamentale, fără discriminare pe bază de naştere, rasă, sex, religie, opinie sau orice altă circumstanţă personală ori socială.
Art. 6 Beneficiarilor de servicii sociale de informare şi consiliere li se asigura păstrarea
confidenţialităţii asupra informaţiilor furnizate şi primite.
Art. 7 Beneficiarilor de servicii sociale de informare şi consiliere li se asigura continuitatea serviciilor sociale furnizate, atâta timp cât se menţin condiţiile care au generat situaţia de dificultate şi resursele umane şi materiale ale instituţiei permit acest lucru.
Art. 8 Beneficiarilor de servicii sociale de informare şi consiliere li se respecta dreptul la demnitate şi intimitate de-a lungul procesului de furnizare a serviciilor.
Art. 9.Beneficiarilor de servicii sociale de informare şi consiliere li se respecta viaţa intimă pe tot parcursul procesului de furnizare al serviciilor sociale.
Art. 10.Beneficiarii de servicii sociale de informare şi consiliere au dreptul să participe la luarea deciziilor privind intervenţia socială care li se aplică, putând alege variante de intervenţie, dacă acestea există.
Art. 11 Beneficiarii de servicii sociale de informare şi consiliere au dreptul să participe la evaluarea serviciilor sociale primite.

CAPITOLUL III

DREPTURI SPECIFICE SERVICIILOR DE INFORMARE

Art. 12 Beneficiarii serviciilor sociale de informare au dreptul la o informare corectă. Aceasta presupune ca:
a) profesioniştii trebuie să fie bine pregătiţi din punct de vedere profesional;
b) profesioniştii îşi vor adopta limbajul profesional la capacităţile de înţelegere şi caracteristicile clientului (exprimarea va fi clară, concisă şi se vor evita termenii ştiinţifici);
c) profesioniştii vor furniza informaţii obiective, centrate pe problema clientului şi vor comunica ceea ce clientul trebuie să ştie, nu cu ceea ce ar dori să audă.
Art. 13 Beneficiarii de servicii de informare au dreptul la o informare completă, constând în:
a) o abordare comprehensivă a problemei prin faptul că profesioniştii îşi vor construi relaţii cu alţi profesionişti din diverse domenii de activitate;
b) profesioniştii îi vor prezenta clientului toate avantajele şi dezavantajele opţiunilor posibile.
Art. 14 Beneficiarii de servicii de informare au dreptul la o informare adaptată sau specifică, în funcţie de nevoile şi problemelor lor.
Art. 15 Beneficiarii de servicii de informare au dreptul la o informare au dreptul la o informare operativă, realizată în cel mai scurt timp posibil de la momentul solicitării de servicii.
Art. 16 Beneficiarii de servicii de informare au dreptul la o informare competentă, realizată de către mai mulţi profesionişti, în funcţie de competenţele acestora şi nevoile lor.

CAPITOLUL IV

DREPTURI SPECIFICE BENEFICIARILOR DE SERVICII DE CONSILIERE

Art. 17 Relaţia de consiliere se bazează pe un contract, încheiat între părţi, în care sunt specificate drepturile şi obligaţiile acestora precum şi sancţiunile în cazul nerespectării contractului, în conformitate cu legislatia in domeniul protectiei beneficiarilor.
Art. 18 Beneficiarii de servicii sociale, oferite de centru, au dreptul la o relaţie de consiliere bazată pe nevoile şi dorinţele lor. Aceasta presupune ca:
a) profesionistul să facă o analiză corectă, obiectivă a nevoilor şi problemelor clientului:
b) profesionistul să aleagă strategia şi metodele adecvate în rezolvarea problemelor cu care se confruntă clientul.
Art. 19 Beneficiarii de servicii sociale, oferite de centru, au dreptul la o relaţie de consiliere neutră/imparţială. Astfel:
a) profesionistul nu va face discriminări pe bază de: sex, religie, rasă, etnie, apartenenţă profesională, orientare politică sau sexuală şi venituri
b) profesionistul nu intră în relaţii de consiliere cu prieteni, colegi, cunoscuţi sau rude;
c) profesionistul va evita transpunerea în starea emoţională a clientului;
d) profesionistul nu se va implica în relaţii suplimentare cu clientul;
e) profesionistul nu va folosi informaţiile obţinute în timpul consilierii în scop personal;
f) profesionistul nu va influenţa clientul în orientarea politică, religioasă, sexuală sau de altă natură;
g) clientul are dreptul la autodeterminare prin alegerea modalităţilor de acţiune dorite, în urma prezentării opţiunilor de către profesionist;
h) profesionistul nu va impune o decizie luată de către el clientului;
i) profesionistul va pune interesul clientului mai presus de interesul său.

CAPITOLUL V

OBLIGATII COMUNE BENEFICIARILOR DE SERVCII SOCIALE

Art. 20 Beneficiarii serviciilor sociale au obligatia de a spune profesionistului adevarul, de a furniza acestuia informatii corecte cu priviere la identitate, situatie familiala, sociala, medicala si economica.
Art. 21 Beneficiarii serviciilor sociale au datoria de a accepta responsabilitati, respectiv de a-si asuma toate responsabilitatile obisnuite ale unei fiinte umane ca membru al unei familii, al comunitatii si ca cetatean in acord cu normele legale in vigoare.
Art. 22 Beneficiarii serviciilor sociale sunt obligati sa participe la procesul de furnizare a serviciilor sociale.
Art. 23 Beneficiarii serviciilor sociale au obligatia de a comunica serviciului social orice modificare intervenita in legatura cu situatia lor personala pe tot parcursul acordarii serviciului social.
Art. 24 Beneficiarul are obligatia de a colabora cu asistentul social in acordarea serviciilor sociale.
Art. 25 Beneficiarul de servicii sociale are obligatia sa sesizeze conducerea serviciului in cazurile în care considera ca asistentul social nu-si indeplineste corespunzator obligatiile prevazute in codul etic.
Art. 26 Beneficiarii serviciilor sociale au obligatia sa manifeste respect in relatia cu asistentii sociali.
Art. 27 Beneficiarii de servicii sociale de informare si consiliere au obligatia sa respecte prevederile contractului de servicii sociale incheiat cu centru, acolo unde este cazul.

CAPITOLUL VI

DISPOZITII FINALE

Art. 28 Prezenta carta va fi imbunatatita periodic data fiind complexitatea activitatii in domeniul asistentei sociale.
Art. 29 Carta drepturilor se va aduce la cunostinta beneficiarilor prin distribuire la sediul asociatiei cât si prin orice alte mijloace accesibile persoanelor interesate.

 

    

CODUL ETIC

AL PERSONALULUI  CARE  OFERĂ SERVICII  SOCIALE  DE   ASISTENȚĂ COMUNITARĂ

 

 

CAPITOLUL I

DISPOZITII GENERALE

Art.1. Codul etic cuprinde norme de conduită obligatorii în legătură cu exercițiul îndatoririlor profesionale ale personalului care oferă servicii de asistență comunitară precum şi principiile şi valorile care stau la baza furnizării serviciilor sociale.

Art.2. Prevederile prezentului cod etic se aplică personalului care oferă servicii sociale de asistență comunitară.

Art.3. Normele de conduită cuprinse în codul etic sunt în concordanţă cu reglementările legale în vigoare din domeniul asistenţei sociale.

Art.4. Serviciile de asistență comunitară oferite trebuie să răspundă nevoilor sociale individuale, familiale sau de grup, în vederea prevenirii, limitării şi depăşirii unor situaţii de dificultate, vulnerabilitate sau dependenţă, pentru prezervarea autonomiei şi protecţiei persoanei, pentru prevenirea marginalizării şi excluziunii sociale şi în scopul creşterii calităţii vieţii.

 

CAPITOLUL II

OBIECTIVELE CODULUI ETIC

Art. 5. Obiectivele prezentului Cod etic urmăresc să asigure:

  • creșterea calității serviciilor de asistență comunitară oferite beneficiarilor;
  • o bună administrare a serviciilor în scopul realizării interesului general.

 

Principalele mijloace de îndeplinire a acestor obiective se realizează prin:

  • reglementarea unor norme de conduita etica profesională necesare realizării unor raporturi sociale si profesionale corespunzătoare creării și menținerii la nivel înalt a prestigiului organizației și a personalului angajat;
  • informarea publicului cu privire la conduita profesională, la care este îndreptățit să se aștepte din partea personalului angajat.
  • crearea unui climat de încredere și respect reciproc între cetățeni și angajați.

 

CAPITOLUL III

PRINCIPIILE ŞI VALORILE CARE STAU LA BAZA FURNIZĂRII SERVICIILOR DE ASISTENȚĂ COMUNITARĂ

Art.6. Principiile şi valorile care stau la baza furnizării serviciilor sunt:

  • Furnizarea de servicii în interesul beneficiarului: În toate demersurile sale, personalul serviciului acţionează cu prioritate în interesul beneficiarului.
  • Promovarea principiilor justiţiei sociale: Personalul serviciului trebuie să asigure egalitate de şanse privind accesul beneficiarilor la informaţii, servicii, resurse şi participarea acestora la procesul de luare a deciziilor care îi privesc, fără discriminare de vârstă, religie, etnie, rasă, sex şi orientare sexuală, statut marital, deficienţă fizică sau psihică, situaţie materială, poziţie socială.
  • Respectarea demnităţii si unicităţii persoanei: Personalul serviciului trebuie să respecte şi să promoveze demnitatea individului, unicitatea şi valoarea fiecărei persoane, să implice beneficiarul în luarea deciziilor, să accepte opţiunea acestuia atât timp cât aceasta nu vine în contradicţie cu morala şi etica profesională. Personalul serviciului nu trebuie să practice, să tolereze, să faciliteze sau să colaboreze la nici o formă de discriminare bazată pe rasă, etnie, sex şi orientare sexuală, vârstă, convingeri politice sau religioase, statut marital, deficienţă fizică sau psihică, situaţie materială şi/ sau orice altă preferinţă, caracteristică, condiţie sau statut.

 

PRINCIPII:

  • Principiul solidarităţii sociale. Comunitatea participă la sprijinirea persoanelor care nu îşi pot asigura nevoile sociale, pentru menţinerea şi întărirea coeziunii sociale;
  • Principiul universalităţii. Fiecare persoană are dreptul la asistenţă socială, în condiţiile prevăzute de lege. Prin acest drept recunoaştem principiul accesului egal la servicii pentru toate persoanele;
  • Obiectivitate si impartialitate – In acordarea serviciilor se va pastra o atitudine obiectiva, neutră față de orice interes politic, economic, religios sau de altă natură;
  • Eficienta si eficacitatea. In acordarea serviciilor se vor depune toate eforturile pentru rezolvarea situatiei de criza in care se gaseste beneficiarul, pastrandu-se urmatoarele caracteristici: calitativ, cantitativ adecvat si pe o perioada de timp adecvata.
  • Proximitate în furnizarea de servicii sociale. Serviciile sociale oferite vor fi adaptate nevoilor comunităţii si la indemana cetatenilor.
  • Abordarea integrată în furnizarea serviciilor sociale. Acordarea de servicii sociale se bazează pe evaluarea completă şi complexă a nevoilor solicitanţilor si interventia asupra tuturor aspectelor problemei sociale de rezolvat.
  • Îmbunătăţirea continuă. Serviciul se centreaza pe imbunatatirea continua a serviciilor sociale si pe eficientizarea resurselor disponibile.
  • Serviciile sociale se acorda in parteneriat si cooperand cu ceilalti furnizori de servicii sociale. Se va asigura transferal si monitorizarea beneficiarului atunci cand situatia o impune, catre alte servicii sociale ( primare sau specializate).
  • Orientarea spre rezultate. Serviciul are ca obiectiv principal orientarea pe rezultate în beneficiul persoanelor deservite.

 

VALORI

  • Egalitatea de şanse. Toate persoanele vulnerabile beneficiază de oportunităţi egale cu privire la accesul la serviciile sociale şi de tratament egal prin evitarea oricăror forme de discriminare de ordin politic, economic, religios sau de altă natură.
  • Libertatea de a alege serviciul social în funcţie de nevoia socială. Fiecărei persoane îi este respectată alegerea făcută privind serviciul social ce răspunde nevoii sale sociale.
  • Independenţa şi individualitatea fiecărei persoane. Fiecare persoană are dreptul să fie parte integrantă a comunităţii, păstrându-şi în acelaşi timp independenţa şi individualitatea. Aceasta urmăreşte să evite marginalizarea beneficiarilor de servicii sociale pe baza principiului că toţi cetăţenii, indiferent dacă necesită servicii de asistenţă socială sau nu, sunt fiinţe umane normale cu nevoi şi aspiraţii normale.
  • Transparenţa şi participarea în acordarea serviciilor sociale. Fiecare persoană are acces la informaţiile privind drepturile fundamentale si legale de asistenţă socială precum şi posibilitatea de contestare a deciziei de acordare a unor servicii sociale. Membrii comunităţii trebuie încurajaţi şi sprijiniţi pentru a fi parte integrantă în planificarea şi furnizarea serviciilor în comunitate.
  • Confidenţialitatea. În acordarea serviciilor sociale se impune luarea de măsuri posibile şi rezonabile astfel încât informaţiile care privesc pe beneficiar să nu fie divulgate sau făcute publice fără acordul persoanei în cauză.
  • Demnitatea umană. Fiecare persoană este unică şi trebuie să i se respecte demnitatea. Fiecărei persoane îi este garantată dezvoltarea liberă şi deplină a personalităţii. Toţi oamenii sunt trataţi cu demnitate cu privire la modul lor de viaţă, cultură, credinţele şi valorile personale.

 

CAPITOLUL IV

RELATII CARACTERISTICE ACORDARII SERVICIILOR DE ASISTENȚĂ COMUNITARĂ

Art.7. Relatiile abordate prin prezentul Cod Etic sunt cele privind:

( 1) Relatia client – profesionist avand urmatoarele caracteristici:

A. In cazul serviciile de informare:

  • corecta
  • completa
  • adaptata
  • operative
  • competenta;

B. In cazul serviciilor de consiliere:

  • contractuala
  • bazata pe nevoile si dorintele clientului;
  • neutral/ impartiala;

( 2) Relatia coleg-coleg avand urmatoarele caracteristici:

  • cooperare;
  • sustinere reciproca
  • respect reciproc
  • folosirea unui limbaj adecvat si decent
  • sinceritate si corectitudine
  • deschidere la sugestiile colegilor, maleabilitate si flexibilitate;
  • comportament competitive loial;
  • atitudine concilianta;

( 3) Relatia intre angajati si reprezentanti ai altor institutii sau a societatii civile avand urmatoarele caracteristici:

  • loialitate fata de institutia proprie
  • transparenta cu privire la activitatea si deciziile administrative la nivelul institutiei
  • confidentialitatea
  • evitarea folosirii imaginii institutiei in interes personal;
  • evitarea folosirii puterii publice in interes personal;
  • evitarea denigrarii institutiei sau colegilor;
  • promovarea unei imagini positive si corecte a institutiei;
  • respect si atitudine cocilianta.

 

CAPITOLUL V

REGULILE DE COMPORTAMENT ȘI CONDUITĂ ÎN ACORDAREA SERVICIILOR DE ASISTENȚĂ COMUNITARĂ

Art.8. Reguli de comportament şi conduită în relaţia client –profesionist:

  • În identificarea beneficiarului, evidenţierea, diagnosticarea şi evaluarea nevoii sociale, în vederea realizării de acţiuni şi măsuri cu caracter preventiv, monitorizare:
  • profesionistul trebuie să manifeste disponibilitate faţă de clientul de bunăvoie, care vine din proprie iniţiativă la asistentul social cât şi cel involuntar ca şi când asistentul social a fost trimis la client şi el a iniţiat intervenţia, să fie dispus să asculte şi să fie interesat de ceea ce îi spune clientul;
  • profesionistul stabileşte împreună cu beneficiarul care este problema asupra căreia urmează să se acţioneze;
  • să asculte şi să nu intervină decât în momentele propice;
  • să inspire încredere beneficiarului;
  • să ştie să-l suscite şi să-i menţină interesul pentru subiectul interviului;
  • să manifeste empatie, respectiv să înţeleagă ceea ce îi spune interlocutorul, să fie capabil să se pună în situaţia acestuia;
  • să reducă, pe cât posibil, distanţa dintre el şi beneficiar (distanţa datorată diferenţelor de statut social, de cultură, de sex, etc.);
  • profesionistul trebuie să fie capabil de a înlătura barierele psihologice ale comunicării şi să-şi dea seama de mecanismele de apărare ale eului pe care beneficiarul le utilizează pentru a ocoli răspunsurile mai sensibile şi problemele care-l privesc îndeaproape;
  • În furnizarea serviciilor de informare. Informare competentă, corectă, completă, adecvată, transparentă, operativă:
  • profesioniştii trebuie să ofere cel mai competent ajutor posibil ceea ce presupune o bună pregătire profesională, teoretică şi practică, limbajul profesional trebuie să fie clar, concis la nivelul capacităţii de înţelegere a clientului, clientului i se vor prezenta date, avantajele şi dezavantajele opţiunilor posibile, informarea trebuie să răspundă nevoilor şi problemelor clientului, informarea să se facă în cel mai scurt timp de la solicitarea clientului.
  • In cazul serviciilor de consiliere
  • Relatia contractuala: La nevoie, între parti se va incheia un contract in care sunt specificate drepturile si obligatiile acestora precum si sanctiunile in cazul nerespectarii contractului;
  • Relatia bazata pe nevoile si dorintele clientului: a) profesionistul trebuie sa faca o analiza corecta, obiectiva a nevoilor si problemelor clientului; b)profesionistul va alege strategia si metodele adecvate in rezolvarea problemelor cu care se confrunta clientul.
  • Relatia neutra/impartiala:
  • profesionistul nu va face discriminari pe baza de :sex, religie, rasa, etnie, apartenenta profesionala, orientare politica sau sexuala si venituri;
  • profesionistul nu intra in relatii de consiliere cu prieteni, colegi, cunoscuti sau rude;
  • profesionistul va evita transpunerea in starea emotionala a clientului;
  • profesionistul nu se va implica in relatii sentimentale cu clientul;
  • profesionistul nu va folosi informatiile obtinute in timpul consilierii in scop personal;
  • profesionistul nu va influenta clientul in orientarea politica, religioasa, sexuala sau de alta natura;
  • clientul are dreptul la autodeterminare prin alegerea modalitatii de actiune dorite, in urma prezentarii optiunilor de catre profesionist;
  • profesionistul nu va impune o decizie luata de catre el clientului;
  • profesionistul va pune interesul clientului mai presus de interesul sau.

 

Art.9 Reguli de comportament şi conduită în relaţia coleg – coleg.

  • Între colegi trebuie să existe cooperare şi susţinerea reciprocă motivat de faptul că toţi angajaţii sunt mobilizaţi pentru realizarea unor obiective comune, comunicarea prin transferul de informaţii între colegi fiind esenţială în soluţionarea cu eficienţă a problemelor.
  • Colegii îşi datorează respect reciproc, consideraţie, dreptul la opinie, eventualele divergenţe, nemulţumirii, apărute între aceştia soluţionându-se fără să afecteze relaţia de colegialitate, evitându-se utilizarea cuvintelor, a expresiilor şi gesturilor inadecvate, manifestând atitudine reconciliantă.
  • Intre colegi trebuie să existe sinceritate şi corectitudine, opiniile exprimate să corespundă realităţii, eventualele nemulţumiri dintre colegi să fie exprimate direct netendenţios.
  • Relaţia dintre colegi trebuie să fie egalitară, bazată pe recunoaşterea intraprofesională, pe colegialitate, pe performanţă în practică şi contribuţie la teorie.
  • Între colegi în desfăşurarea activităţii trebuie să fie prezent spiritul competiţional care asigură progresul profesional, acordarea unor servicii sociale de calitate, evitându-se comportamentele concurenţiale, de promovare ilicită a propriei imagini, de atragere a clienţilor, de denigrare a colegilor; comportamentul trebuie să fie competitiv, loial, bazat pe promovarea calităţilor şi a meritelor profesionale nicidecum pe evidenţierea defectelor celorlalţi.
  • În relaţia dintre colegi trebuie permanent promovat spiritul de echipă, deciziile fiind luate prin consens, manifestându-se deschidere la sugestiile colegilor admiţând critica în mod constructiv şi responsabil dacă este cazul, să împărtăşească din cunoştinţele şi experienţa acumulată în scopul promovării reciproce a progresului profesional.

 

Art.10. În relaţia angajat – reprezentanţi ai altor instituţii şi ai societăţii civile.

  • Relaţiile fiecărui angajat cu reprezentanţii altor instituţii şi ai societăţii civile vor avea în vedere interesul clientului, al persoanei asistate, manifestând respect şi atitudine conciliantă în identificarea şi soluţionarea tuturor problemelor evitând situaţiile conflictuale, după caz procedând la soluţionarea pe cale amiabilă.
  • În reprezentarea organizației și a serviciului social în faţa oricăror persoane fizice sau juridice angajatul trebuie să fie de bună credinţă, contribuind la realizarea scopurilor şi obiectivelor serviciului.
  • Angajatul este obligat la apărarea prestigiului serviciului, în desfăşurarea activităţii profesionale şi în luarea deciziilor fiind reţinut la respectarea întocmai a normelor legale în vigoare şi aducerea lor la cunoştinţa celor interesaţi, pentru promovarea unei imagini pozitive a serviciului, pentru asigurarea transparenţei activităţii organizației şi creşterea credibilităţii acesteia.
  • Angajatul colaborează cu alte instituţii în interesul clientului în scopul realizării optime a programelor şi strategiilor instituţiei evitând dezvăluirea informaţiilor confidenţiale.
  • Angajatul nu poate folosi imaginea organizației în scopuri personale, comerciale sau electorale.

 

CAPITOLUL VI

DISPOZITII FINALE

Art.11. Prezentul Cod etic se aplica personalului Asociației Sanabat care oferă servicii sociale de asistență comunitară.

Art.12. Nerespectarea dispozițiilor prezentului Cod etic atrage sancționarea disciplinară, materială sau penală, după caz, a persoanelor vinovate.

Art.13. În măsura în care se va modifica legislația în vigoare, Codul etic se va adapta sau modifica conform acesteia.

Drepturile beneficiarilor de servicii sociale sunt :

Art.1   Să primească servicii sociale prevăzute în planul individualizat de asistenţă şi îngrijire, în
funcţie de pachetul de servicii stabilit.
Art.2  Să i se asigure continuitatea serviciilor sociale atât timp cât se menţin condiţiile contractuale.
Art.3  Să refuze, în condiţii obiective, primirea serviciilor sociale.
Art.4  Să fie informat, în timp util şi în termeni accesibili, asupra:
         – drepturilor sociale, măsurilor legale de protecţie şi asupra situaţiilor de risc;
         – modificărilor intervenite în acordarea serviciilor sociale;
         – oportunităţii acordării altor servicii sociale;
         – Regulamentului de ordine interioară persoanelor asistate ;
   În cazul unui beneficiar cu grad de dependenţă, susţinătorul legal substituie beneficiarul în exercitarea anumitor drepturi.

          – modificării tarifelor pentru pachetetul/pachetele de servicii primite;
          – modificării pachetului de servicii stabilit iniţial;
Art.5 Să participe la evaluarea serviciilor sociale primite şi la luarea deciziilor privind intervenţia socială care i se aplică, putând alege variante de intervenţie, dacă ele există.
Art.6  Să aibă acces la propriul dosar.
Art.7  Să-şi exprime nemulţumirea cu privire la acordarea serviciilor sociale.
Art. 8  Să absenteze motivat din serviciu, cu o notificare prealabilă în scris a furnizorului,
pentru maxim 30 de zile.
Art.10 În procesul de acordare a serviciilor sociale prevăzute la art. 2, furnizorul de servicii sociale va respecta drepturile şi libertăţile fundamentale ale beneficiarului de servicii sociale.

 

 

           

  Obligatiile  beneficiarilor de servicii sociale

Obligaţiile beneficiarului și/sau ale susținătorului legal al acestuia sunt:

Art.1 Beneficiarul este obligat să participe activ în procesul de furnizare a serviciilor sociale.
Art.2 Să furnizeze informaţii corecte cu privire la identitatea şi situaţia familială, medicală,
economică şi socială şi să permită furnizorului de servicii sociale verificarea veridicităţii acestora.
Art. 3 Să respecte termenele şi clauzele stabilite în cadrul pachetului individualizat de asistenţă şi îngrijire.
Art.4 Să plătească integral costurile serviciilor sociale primite, conform art. 4 din contract incheiat.
Art. 5 Să anunţe orice modificare intervenită în legătură cu situaţia sa personală pe parcursul
acordării serviciilor sociale.
Art. 6 Să respecte Regulamentul de ordine interioară -persoanelor asistate în  subordinea Asociației Sanabat (regulile de comportament, programul, persoanele de contact, ceilalţi beneficiari, personalul  angajat etc.).
Art. 7 Să anunţe verbal şi în scris momentul şi motivul în care doreşte să păresească Asociatia Sanabat pentru o perioadă de timp, pe durata contractului. Perioada de timp poate să fie de maxim 30 de zile calendaristice.
Art. 8 Sa aleagă în urma unei evaluări obiective pachetul de servicii necesar satisfacerii nevoilor sale.

 

Structura organizatorică, numărul de posturi, categoriile de personal si program

Serviciul social ”SERVICIUL DE ÎNGRIJIRI LA DOMICILIU PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE” funcţionează cu un număr de total de 4 persoane, conform prevederilor statului de funcții aprobat din care:

 

a) personal de conducere:

    1. Manager în servicii sociale JAVLA MARIA4 ore/zi ;

 

b) personal de specialitate de îngrijire şi asistenţă; personal de specialitate şi auxiliar:

  1. Asistent social                        
    VESA MARIA CLAUDIA  -2 ore/zi;
  2. Îngrijitori bătrâni la domiciliu
    TARCO DANA                  – 8 ore/zi si
    JUNC ROXANA                – 8 ore/zi;

     

 

 

 

       Aprobat,

    JAVLA MARIA,

Abuzul reprezintă toate formele de rele tratamente fizice şi / sau emoţionale, abuz sexual, neglijare sau tratament neglijent, exploatare comercială sau de alt tip, ale căror consecinţe sunt daune actuale sau potenţiale aduse sănătăţii, supravieţuirii, dezvoltării sau demnităţii persoanei, în contextul unei relaţii de răspundere, încredere sau putere.

Se ia în considerare oricare formă de abuz (fizic, psihic, economic) şi orice formă de neglijare a persoanei sau de tratament degradant la care poate fi supus beneficiarul de către personalul centrului, alţi beneficiari, eventual membri de familie/reprezentanţi legali.

Managerul de caz informează personalul şi beneficiarii / reprezentanţii legali (prin modalităţi accesibile, după caz) asupra procedurii cu privire la prevenirea, identificarea, semnalarea, evaluarea şi soluţionarea suspiciunilor sau acuzaţiilor de abuz / neglijenţă asupra beneficiarilor.

  Centrul organizează sesiuni de informare a beneficiarilor/reprezentanţilor legali/convenţionali, cu privire la tipurile de abuz, modalitatea de identificare şi sesizare a eventualelor abuzuri sau alte forme de tratament degradant.

 Centrul instruieşte personalul cu privire la: prevenirea şi combaterea oricărei forme de abuz în relaţia cu beneficiarii pe parcursul derulării activităţilor din centru, modalităţile de sesizare a eventualelor forme de abuz la care pot fi supuşi beneficiarii în familie sau în comunitate.

Angajaţii care identifică situaţii de abuz, neglijare sau exploatare a unui beneficiar, au obligaţia de a înştiinţa imediat conducerea centrului in timp de 1 h de la identificarea /semnalarea abuzului.

Centrul are obligaţia de a informa in scris directorul general al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba de abuzurile sesizate, care va dispune demararea unei anchete, in conformitate cu legislaţia in vigoare.

Unitatea încurajează şi sprijină beneficiarii să sesizeze orice formă de abuz din partea personalului, a altor beneficiari sau a unor persoane din  afara centrului prin depunerea de sesizari și reclamatii în cutia de sesizari și reclamatii cât și direct la personalul centrului.

Centrul elaborează chestionare specifice care se aplică tuturor beneficiarilor, cât şi persoanelor din comunitate cu care aceştia au contacte regulate, dacă este cazul, pentru identificarea oricăror forme de abuz sau exploatare.

Responsabilii de caz informează beneficiarii cu privire la drepturilor lor şi cu privire la modalităţile de identificare a situaţiilor de abuz asupra propriei persoane sau asupra altor persoane cu handicap, din partea personalului, a altor beneficiari sau a unor persoane din afara centrului.

Beneficiarii care identifică forme de abuz se adresează personalului din proximitate iar acesta are obligaţia de a denunta abuzul.

Centrul deţine un Registru de evidenta a cazurilor de abuz, neglijare și discriminare, în care personalul responsabilizat consemnează situaţiile sesizate, precum şi măsurile ce au fost luate; acestea sunt consemnate şi în dosarul beneficiarului.

Este cu desăvârşire interzis discutarea cazurilor de abuz semnalate cu alte persoane fizice sau juridice care nu sunt implicate în soluţionarea cazului.

Serviciul social “SERVICIUL DE ÎNGRIJIRI LA DOMICILIU PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE”, cod serviciu social 8810ID-1, este înfiinţat şi administrat de furnizorul ASOCIAȚIA SANABAT, acreditat conform Certificatului de acreditare CU seria AF, nr. 007117.

Scopul serviciului social “SERVICIUL DE ÎNGRIJIRI LA DOMICILIU PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE” este de a de a furniza servicii sociale, personalizate și integrate, din domeniul asistenței sociale a persoanelor vârstnice din România, în vederea prevenirii şi combaterii riscului de excluziune socială, promovării incluziunii sociale şi creşterii calităţii vieţii acestora.

Serviciile de ingrijire la domiciuliu sun acordate prin personal de specialitate ( ingrijitori ), de Luni pana Vineri in intervalul orar  08.00- 16.00.

Ajutorul acordat pentru indeplinirea activitatilor uzuale ale vietii zilnice priveste doua categorii:

  1. activitati de baza ale vietii zilnice, in principal : asigurarea igienei crporale, imbracare si dezbracare, hranire si hidratare, asigurarea igienei eliminarilor, transfer si mobilizare, deplasare in interior, comunicare;
  2. activitati instrumentale ale vietii zilnice, in principal : prepararea hranei sau livrarea acesteia,efectuarea de cumparaturi, activitati de menaj, facilitatea deplasarii in exterior, activitati de gestionare si administrare a bunurilor, activitati de petrecere a timpului liber .


Prin acordarea serviciilor de ingrijire la domiciliu pentru persoane varstnice se urmareste prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare ori permanente ale unor situatii care pot afecta viata persoanei varstnice sau pot genera riscul de excluziune sociala a persoanelor varstice din ALBA IULIA, PETRESTI, BLANDIANA, CRACIUNELUL DE JOS, RACATAU.

Serviciul social “SERVICIUL DE ÎNGRIJIRI LA DOMICILIU PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE” funcţionează cu respectarea prevederilor cadrului general de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale reglementat de Legea nr. 292/2011, cu modificările ulterioare, Legea nr. 17 din 6 martie 2000, republicată, privind asistența socială a persoanelor vârstnice, cu modificările ulterioare, precum şi a altor acte normative secundare aplicabile domeniului.

Standardul minim de calitate aplicabil: Anexa 8 – Standardele minime de calitate pentru serviciile de îngrijiri la domiciliu pentru persoane vârstnice, cod 8810ID – I, anexă la Ordinul nr. 29/2019 pentru aprobarea Standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecție a copilului și altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum și pentru serviciile acordate în comunitate,serviciile acordate în sistem integrat și cantinele sociale.

Serviciul social “SERVICIUL DE ÎNGRIJIRI LA DOMICILIU PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE” este înfiinţat prin Decizia furnizorului privat de servicii sociale, ASOCIAȚIA SANABAT, nr. 180/10.05.2021.

A fost intocmit si depus la Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale  dosarul de licentiere a serviciului social iar in urma analizei documentelor din dosar, a fost obtiuta Licenta de functionare provizorie nr. 5343 / 16.12.2021.

Luand  in considerare misiunea si obiectivele serviciului social  “SERVICIUL DE ÎNGRIJIRI LA DOMICILIU PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE” , activitatea personalului a cuprins urmatoarele activitati:

In anul 2021 s-a realizat informarea  potentialilor beneficiari, precum si a altor persoane interesate cu privire la serviciile de ingrijire prin realizarea materialelor informative sub forma de pliante distribuite , cat si prin informatii afisate pe diverse locuri.

Sesiunile de informare au fost consemnate in Registrul de evidenta privind informarea beneficiarilor.

In evidentele serviciului social figureaza 4 beneficiari de servicii de ingrijire la domiciliu, fiecare avand constituit dosarul personal si dosarul de servicii,  cu documentele aferente.

Pentru fiecare beneficiar s-a realizat evaluarea varstnicilor si incadrarea intr-un grad de dependenta utilizand Fisa de evaluarea sociomedicala, /geriatrica.La procesul de evaluarea a fost implicat si medicul de familie al persoanelor varsnice.

Acordarea  serviciilor sociale se realizeaza in baza unui contract, incheiat intre furnizorul de servicii sociale si beneficiar. In momentul semnarii contractului, beneficiarii au fost nformati cu privire la drepturi si obligatii, Regulamentl de organizare si functionare al serviciului social si procedurile operationale utilizate .

Prin completarea Fisei de evaluare/ reevaluare, la care beneficiarii au participat activ prin furnizarea informatiilor necesare, s-a urmarit statusul fizicsi/sau psihic al beneficiarului precum si starea sa de sanatate.

Planificarea  activitatilor de ingrijire s-a realizat in baza unui Plan individualizat de asistenta si ingrijire. Planificarea s-a efectuat in raport cu nevoile identificate si cu obiectivele stabilite, prin consultarea directa cu beneficiarii.

Astfel beneficiarii serviciilor de ingrijire au primit ajutor pentru realizarea urmatoarelor activitati: asigurarea igienei corporale, imbracare si dezbracare, prepararea hranei sau livrarea acesteia, efectuarea de cumparaturi, activitati de menaj si spalatorie, facilitatea deplasarii in exterior si interior, insotire, companie.

Pentru masurarea gradului de satisfactie al beneficiarilor , a fost aplicat Chestionarul pentru evaluarea serviciilor de ingrijire la domiciliu.Analizand raspunsurile beneficiarilor s-a constatat faptul ca acestia sunt foarte multumiti de serviciile acordate.

In vederea verificarii indeplinirii atributiilor de ingrijire, asistentul social a verificat si avizat saptamanal Fisa de monitorizare servii  si a efectuat vizite la domiciliul varstnicilor, avand ca scop verificarea modului de realizare a activitatilor de ingrijire de catre ingrijitorul la domiciliu. Cu ocazia acestor vizite s-a realizat si activitatea de consiliere si informare a beneficiarilor cu privire la importanta mentinerii unui model de viata sanatos si activ.

In cursul derularii activitatilor de ingrijire s-au asigurat toate masurile necesare pentru a proteja personalul de ingrijire fata de riscurile la care este supus. Astfel , ingrijitorul la domiciliu a primit si utilizat echipamente de protectia muncii.

Serviciul social a respectat drepturile beneficiarilor, drepturi consemnate in contractl de furnizare servicii sociale.

Totodata s-au organizat sesiuni de informare a personalului avand ca teme:

  • Regulamentul de organizare si functionare al serviciului social;
  • Carta drepturilor beneficiarilor;
  • Codul etic;
  • Proceduri operationale;
  • Activitatile de ingrijire acordate;
  • Prevenirea si combaterea oricarei forme de abuz in relatia cu beneficiarii, precum si cu privire la incurajarea beneficiarilor sa sesizeze eventualele forme de abuzla care pot fi supusi, in familie sau comunitar.
  • Interdictia de a solicita sau accepta recompense financiare sau materiale de la beneficiar, familia acestuia sau reprezentantul sau legal;
  • Informarea si consilierea beneficiarilor care traiesc singuri si care se pot deplasa si au capacitatea de discernamant pastrata, pentru a se adresa servicilor publice din comunitate;
  • Legislatia aplicata in furnizarea serviciilor de ingrijire la domiciliu.


Periodic, au fost organizate sesiuni de discutii intre personalul serviciului, in vederea dezbaterii anumitor probleme, teme cat si pentru luarea unor decizii, promovandu-se astfel principiul muncii in echipa .

Personalul serviciului social are pregatirea si abilitatea profesionala corespunzatoare acordarii serviciilor de ingrijire la domiciliu pentru persoane varstnice.

Structura organizatorica a serviciului social ”SERVICIUL DE ÎNGRIJIRI LA DOMICILIU PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE” funcţionează cu un număr de total de 4 persoane, conform prevederilor statului de funcții aprobat din care:

a) personal de conducere:

  1. Manager în servicii sociale ;


b) personal de specialitate de îngrijire şi asistenţă; personal de specialitate şi auxiliar:

  1. Asistent social
  2. Îngrijitori bătrâni la domiciliu  

 

 

REGULAMENT DE ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE

A SERVICIULUI SOCIAL FURNIZAT LA DOMICILIU – SERVICIUL  DE ÎNGRIJIRI LA DOMICILIU PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE, COD 8810ID-1 – FURNIZATE DE ASOCIAȚIA SANABAT

ART. 1

Definiţie
(1) Regulamentul de organizare şi funcţionare este un document propriu al serviciului social ”SERVICIUL DE ÎNGRIJIRI LA DOMICILIU PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE”, cod serviciu 8810ID-1, aprobat prin Decizia nr.180/10.05.2021 în vederea asigurării funcţionării acestuia, cu  respectarea standardelor minime de calitate aplicabile şi a asigurării accesului persoanelor beneficiare la informaţii privind condiţiile de admitere, serviciile oferite etc.

(2) Prevederile prezentului regulament sunt obligatorii atât pentru persoanele beneficiare, cât şi pentru angajaţii serviciului şi, după caz, pentru membrii familiei beneficiarilor, reprezentanţii legali/ convenţionali.

ART. 2

Identificarea serviciului social

Serviciul social “SERVICIUL DE ÎNGRIJIRI LA DOMICILIU PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE”, cod serviciu social 8810ID-1, este înfiinţat şi administrat de furnizorul ASOCIAȚIA SANABAT, acreditat conform Certificatului de acreditare CU seria AF, nr. 007117.

 

ART. 3

Scopul serviciului social

Scopul serviciului social “SERVICIUL DE ÎNGRIJIRI LA DOMICILIU PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE” este de a de a furniza servicii sociale, personalizate și integrate, din domeniul asistenței sociale a persoanelor vârstnice din România, în vederea prevenirii şi combaterii riscului de excluziune socială, promovării incluziunii sociale şi creşterii calităţii vieţii acestora.

ART. 4

Cadrul legal de înfiinţare, organizare şi funcţionare

(1) Serviciul social “SERVICIUL DE ÎNGRIJIRI LA DOMICILIU PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE” funcţionează cu respectarea prevederilor cadrului general de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale reglementat de Legea nr. 292/2011, cu modificările ulterioare, Legea nr. 17 din 6 martie 2000, republicată, privind asistența socială a persoanelor vârstnice, cu modificările ulterioare, precum şi a altor acte normative secundare aplicabile domeniului.

(2) Standardul minim de calitate aplicabil: Anexa 8 – Standardele minime de calitate pentru serviciile de îngrijiri la domiciliu pentru persoane vârstnice, cod 8810ID – I, anexă la Ordinul nr. 29/2019 pentru aprobarea Standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecție a copilului și altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum și pentru serviciile acordate în comunitate,serviciile acordate în sistem integrat și cantinele sociale.

(3) Serviciul social “SERVICIUL DE ÎNGRIJIRI LA DOMICILIU PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE” este înfiinţat prin Decizia furnizorului privat de servicii sociale, ASOCIAȚIA SANABAT, nr. 180/10.05.2021.

 

ART. 5

Principiile care stau la baza acordării serviciului social

(1) Serviciul social “SERVICIUL DE ÎNGRIJIRI LA DOMICILIU PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE” se organizează şi funcţionează cu respectarea principiilor generale care guvernează sistemul naţional de asistenţă socială, precum şi cu principiile specifice care stau la baza acordării serviciilor sociale prevăzute în legislaţia specifică, în convenţiile internaţionale ratificate prin lege şi în celelalte acte internaţionale în materie la care România este parte, precum şi în standardele minime de calitate aplicabile.

(2) Principiile specifice care stau la baza prestării serviciilor sociale de către
“SERVICIUL DE ÎNGRIJIRI LA DOMICILIU PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE” sunt următoarele:

  1. respectarea, cu prioritate, a dreptului de a trăi în propria familiei sau, dacă acest lucru nu
    este posibil, într-o familie substitutivă sau, după caz, într-un mediu familial (domiciliul
    persoanei beneficiare/persoanei care acordă îngrijirea copilului/persoanei vârstnice/persoanei
    cu dizabilităţi);
  2. respectarea şi promovarea cu prioritate a interesului persoanei beneficiare;
  3. protejarea şi promovarea drepturilor persoanelor beneficiare în ceea ce priveşte
    egalitatea de şanse şi tratament, participarea egală, autodeterminarea, autonomia şi
    demnitatea personală şi întreprinderea de acţiuni nediscriminatorii şi pozitive cu privire la
    persoanele beneficiare;
  4. asigurarea protecţiei împotriva abuzului şi exploatării persoanei beneficiare;
  5. asistarea persoanelor fără capacitate de exerciţiu în realizarea şi exercitarea drepturilor
    lor;
  6. ascultarea opiniei persoanei beneficiare şi luarea în considerare a acesteia, ţinându-se
    cont, după caz, de vârsta şi de gradul său de maturitate, de discernământ şi capacitate de
    exerciţiu;
  7. facilitarea menţinerii relaţiilor personale ale beneficiarului şi a contactelor directe, după
    caz, cu fraţii, părinţii, alte rude, prieteni, precum şi cu alte persoane faţă de care acesta a
    dezvoltat legături de ataşament;
  8. promovarea unui model familial de îngrijire a persoanei beneficiare;
  9. asigurarea unei îngrijiri individualizate şi personalizate a persoanei beneficiare;
  10. preocuparea permanentă pentru identificarea soluţiilor de integrare în familie sau, după caz, în comunitate, pentru scurtarea perioadei de prestare a serviciilor, în baza potenţialului şi abilităţilor persoanei beneficiare de a trăi independent;
  11. încurajarea iniţiativelor individuale ale persoanelor beneficiare şi a implicării active a
    acestora în soluţionarea situaţiilor de dificultate;
  12. asigurarea unei intervenţii profesioniste, prin echipe pluridisciplinare;
  13. asigurarea confidenţialităţii şi a eticii profesionale;
  14. primordialitatea responsabilităţii persoanei, familiei cu privire la dezvoltarea propriilor capacităţi de integrare socială şi implicarea activă în soluţionarea situaţiilor de dificultate cu care se pot confrunta la un moment dat;
  15. colaborarea centrului/unităţii cu serviciul public de asistenţă socială.

 

ART. 6

Beneficiarii serviciilor sociale

(1) Beneficiarii serviciilor sociale acordate de “SERVICIUL DE ÎNGRIJIRI LA DOMICILIU PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE” sunt: persoane vârstnice dependente sau semi-dependente care necesită ajutor pentru realizarea activităților de bază ale vieții zilnice. Sunt considerate persoane vârstnice, conform Legii 17/2000, persoanele care au împlinit vârsta de pensionare stabilită de lege. Beneficiază de prevederile Legii 17/2000 persoana vârstnică care se găseşte în una dintre următoarele situaţii: a) nu are familie sau nu se află în întreţinerea unei sau unor persoane obligate la aceasta, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare; b) nu are locuinţă şi nici posibilitatea de a-şi asigura condiţiile de locuit pe baza resurselor proprii; c) nu realizează venituri proprii sau acestea nu sunt suficiente pentru asigurarea îngrijirii necesare; d) nu se poate gospodări singură sau necesită îngrijire specializată; e) se află în imposibilitatea de a-şi asigura nevoile sociomedicale, datorită bolii ori stării fizice sau psihice.
(2) Condiţiile de accesare a serviciilor sociale furnizate de “SERVICIUL DE ÎNGRIJIRI LA DOMICILIU PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE” sunt următoarele:

a) Dosarul personal al beneficiarului conţine, cel puţin, următoarele documente:

  • cererea de admitere semnată de beneficiar şi aprobată de conducătorul centrului;
  • cartea de identitate a beneficiarului, în copie;
  • după caz, cartea de identitate a reprezentantului legal şi cartea de identitate a persoanei care plăteşte/persoanelor care plătesc, integral sau parţial, contribuţia beneficiarului, în copie;
  • actele/documentele emise în condiţiile legii prin care se atestă gradul de dependenţă al persoanei/gradul de handicap şi recomandarea îngrijirii la domiciliu, planul individualizat de asistenţă şi îngrijire dacă există, orice alte documente eliberate de serviciile publice de asistenţă socială, structuri specializate în evaluare complexă, cabinete medicale care evidenţiază necesitatea acordării de ajutor pentru efectuarea activităţilor de bază ale vieţii zilnice.
  • contractul de furnizare servicii, în original;


b) criteriile de eligibilitate ale beneficiarilor, cine ia decizia de admitere/respingere, modalitatea de încheiere a contractului de furnizare servicii şi modelul acestuia, modalitatea de stabilire a contribuţiei beneficiarului, după caz sunt prevăzute în Procedura de accesare a serviciului

(3) Condiţii de încetare a serviciilor

Condițiile de încetare a furnizării serviciilor către beneficiari sunt stabilite și aprobate prin ”Procedura privind încetarea acordării serviciilor” disponibilă la sediul serviciului.

(4) Persoanele beneficiare de servicii sociale furnizate de ”SERVICIUL DE ÎNGRIJIRI LA DOMICILIU PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE” au următoarele drepturi:

  1. să li se respecte drepturile şi libertăţile fundamentale, fără discriminare pe bază de rasă, sex, religie, opinie sau orice altă circumstanţă personală ori socială;
  2. să participe la procesul de luare a deciziilor în furnizarea serviciilor sociale, respectiv la luarea deciziilor privind intervenţia socială care li se aplică;
  3. să li se asigure păstrarea confidenţialităţii asupra informaţiilor furnizate şi primite;
  4. să li se asigure continuitatea serviciilor sociale furnizate, atât timp cât se menţin condiţiile care au generat situaţia de dificultate;
  5. să fie protejaţi de lege atât ei, cât şi bunurile lor, atunci când nu au capacitate de
    exerciţiu;
  6. să li se garanteze demnitatea, intimitatea şi respectarea vieţii intime;
  7. să participe la evaluarea serviciilor sociale primite;
  8. să li se respecte toate drepturile speciale în situaţia în care sunt minori sau persoane cu
    dizabilităţi.


(5) Persoanele beneficiare de servicii sociale furnizate de ”SERVICIUL DE ÎNGRIJIRI LA DOMICILIU PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE” au următoarele obligaţii:

  1. să furnizeze informaţii corecte cu privire la identitate, situaţie familială, socială, medicală şi economică;
  2. să participe, în raport cu vârsta, situaţia de dependenţă etc., la procesul de furnizare a
    serviciilor sociale;
  3. să contribuie, în conformitate cu legislaţia în vigoare, la plata serviciilor sociale furnizate, în funcţie de tipul serviciului şi de situaţia lor materială;
  4. să comunice orice modificare intervenită în legătură cu situaţia lor personală;
  5. să respecte prevederile prezentului regulament.

 

ART. 7

Activităţi şi funcţii

Principalele funcţiile ale serviciului social ”SERVICIUL DE ÎNGRIJIRI LA DOMICILIU PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE” sunt următoarele:

a) de furnizare a serviciilor sociale de interes public general/local, prin asigurarea următoarele activităţi:

  1. evaluarea iniţială;
  2. elaborarea Planului individualizat de asistenţă şi îngrijire;
  3. aplicarea Planului individualizat de asistenţă şi îngrijire;
  4. ajutor pentru activităţile de bază ale vieţii zilnice: igienă corporală, îmbrăcare şi dezbrăcare, igiena eliminărilor, hrănire şi hidratare, transfer şi mobilizare, deplasarea în interior, comunicare;
  5. ajutor pentru activităţi instrumentale ale vieţii zilnice: prepararea hranei sau livrarea acesteia, efectuarea de cumpărături, activităţi de menaj, însoţirea în mijloacele de transport, facilitarea deplasării în exterior, companie, activităţi de administrare şi gestionare a bunurilor, activităţi de petrecere a timpului liber.


b) de informare a beneficiarilor, potenţialilor beneficiari, autorităţilor publice şi publicului larg despre domeniul său de activitate, prin asigurarea următoarelor activităţi:

  1. activități de sensibilizare şi informare a populaţiei prin sporirea conținutului educațional ce promovează toleranța față de grupurile sociale vulnerabile, dar și de conceperea și implementarea unor campanii susținute educative și de sporire a conștientizării diversității, adresat atât publicului larg cât și factorilor de decizie și actorilor interesați;
  2. promovarea participării sociale prin asigurarea informării publice regulate privind performanțele serviciilor sociale furnizate, dar și diseminarea prin canalele mass-media a interacțiunilor reușite între beneficiari și personalul de specialitate;
  3. realizarea de parteneriate formale și informale care sprijină procesul de promovare cu actorii relevanți din comunități;
  4. realizarea și punerea la dispoziția beneficiarilor și a publicului larg prin diverse căi de mediatizare, a unor materialele informative diverse privind serviciile oferite și activitățile derulate: materiale scrise, rapoarte de activitate, prezentări ppt, articole în presă, pliante, afișe, broșuri, filme și/sau fotografii de informare sau publicitare, postate pe site-ul proprii, rețele de socializare etc, tricouri inscripționate, șepci și altele.


c) de promovare a drepturilor beneficiarilor şi a unei imagini pozitive a acestora, de promovare a drepturilor omului în general, precum şi de prevenire a situaţiilor de dificultate în care pot intra categoriile vulnerabile care fac parte din categoria de persoane beneficiare, potrivit scopului acestuia, prin asigurarea următoarelor activităţi:

  1. elaborarea Cartei drepturilor beneficiarilor și punerea acesteia la dispoziția acestora, a familiilor și aparținătorilor precum și a publicului larg atât în format printat cât și online;
  2. derularea anuală a unei campanii de informare și promovare a drepturilor omului derulată în atât în comunitățile în care se furnizează servicii cât și în școli, licee și alte instituții publice;
  3. publicarea pe website-ul asociației și pe paginile de socializare a unor materiale (articole, știri prezentări etc) care promovează incluziunea socială, nediscriminarea, egalitatea de șanse, justiția socială etc;
  4. realizarea unor parteneriate cu organizații și instituții care promovează drepturile omului, incluziunea socială a categoriilor vulnerabile și derularea unor acțiuni, în comun, în folosul beneficiarilor.


d) de asigurare a calităţii serviciilor sociale prin realizarea următoarelor activităţi:

  1. elaborarea instrumentelor standardizate utilizate în procesul de acordare a serviciilor;
  2. realizarea de evaluări periodice a serviciilor prestate;
  3. elaborarea unor proceduri și chestionare prin care personalul de specialitate să poată măsura gradul de satisfacție a beneficiarilor cu privire la activitățile desfășurate și deciziile luate în planificare, dezvoltarea, administrarea și evaluare serviciilor sociale acordate.
  4. digitalizarea proceselor prin utilizarea echipamentelor IT, a bazelor de date comune, utilizarea registrelor electronice, reducerea birocrației, simplificarea procedurilor de lucru și facilitarea accesului rapid al beneficiarilor la servicii.


e) de administrare a resurselor financiare, materiale şi umane ale centrului prin realizarea
următoarelor activităţi:

  1. instruirea continuă a personalului de specialitate privind cunoașterea procedurilor utilizate pentru acordarea serviciilor sociale licențiate;
  2. cunoaștere și respectare a prevederilor legale privind administrarea și gestionarea resurselor financiare și materiale destinate serviciului social;
  3. crearea condițiilor necesare implicării active a personalului și a beneficiarilor în elaborarea unui plan propriu de dezvoltare, în vederea îmbunătățirii activităților și creșterea calității vieții beneficiarilor;
  4. întocmirea de propuneri privind investițiile, achizițiile publice, materialele necesare bunei funcționări a activităților, planului de perfecționare a personalului, bugetul serviciului social

 

ART. 8

Structura organizatorică, numărul de posturi şi categoriile de personal

(1) Serviciul social ”SERVICIUL DE ÎNGRIJIRI LA DOMICILIU PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE” funcţionează cu un număr de total de 4 persoane, conform prevederilor statului de funcții aprobat din care:

  1. personal de conducere: 1 Manager în servicii sociale;
  2. personal de specialitate de îngrijire şi asistenţă; personal de specialitate şi auxiliar: 1 Asistent social; 2 Îngrijitori bătrâni la domiciliu;
  3. voluntari: 5


(2) Raportul angajat/beneficiar: 1/5

 

ART. 9

Personalul de conducere

(1) Personalul de conducere: Manager în servicii sociale -1

(2) Atribuţiile personalului de conducere sunt:

  1. asigură coordonarea, îndrumarea şi controlul activităţilor desfăşurate de personalul serviciului şi propune organului competent sancţiuni disciplinare pentru salariaţii care nu îşi îndeplinesc în mod corespunzător atribuţiile, cu respectarea prevederilor legale din domeniul furnizării serviciilor sociale, codului muncii etc;
  2. elaborează rapoartele generale privind activitatea serviciului social, stadiul implementării obiectivelor şi întocmeşte informări pe care le prezintă furnizorului de servicii sociale;
  3. propune participarea personalului de specialitate la programele de instruire şi perfecţionare;
  4. colaborează cu alte centre/alţi furnizori de servicii sociale şi/sau alte structuri ale societăţii civile în vederea schimbului de bune practici, a îmbunătăţirii permanente a instrumentelor proprii de asigurare a calităţii serviciilor, precum şi pentru identificarea celor mai bune servicii care să răspundă nevoilor persoanelor beneficiare;
  5. întocmeşte raportul anual de activitate;
  6. asigură buna desfăşurare a raporturilor de muncă dintre angajaţii serviciului/centrului;
  7. propune furnizorului de servicii sociale aprobarea structurii organizatorice şi a numărului de personal;
  8. desfăşoară activităţi pentru promovarea imaginii centrului în comunitate;
  9. ia în considerare şi analizează orice sesizare care îi este adresată, referitoare la încălcări ale drepturilor beneficiarilor în cadrul serviciului pe care îl conduce;
  10. răspunde de calitatea activităţilor desfăşurate de personalul din cadrul serviciului şi dispune, în limita competenţei, măsuri de organizare care să conducă la îmbunătăţirea acestor activităţi sau, după caz, formulează propuneri în acest sens;
  11. organizează activitatea personalului şi asigură respectarea timpului de lucru şi a regulamentului de organizare şi funcţionare;
  12. reprezintă serviciul în relaţiile cu furnizorul de servicii sociale şi, după caz, cu autorităţile şi instituţiile publice, cu persoanele fizice şi juridice din ţară şi din străinătate, precum şi în justiţie;
  13. asigură comunicarea şi colaborarea permanentă cu serviciul public de asistenţă socială de la nivelul primăriei şi de la nivel judeţean, cu alte instituţii publice locale şi organizaţii ale societăţii civile active în comunitate, în folosul beneficiarilor;
  14. numeşte şi eliberează din funcţie personalul din cadrul serviciului, în condiţiile legii;
  15. întocmeşte proiectul bugetului propriu al serviciului şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar;
  16. asigură îndeplinirea măsurilor de aducere la cunoştinţă atât personalului, cât şi beneficiarilor a prevederilor din regulamentul propriu de organizare şi funcţionare;
  17. asigură încheierea cu beneficiarii a contractelor de furnizare a serviciilor sociale;
  18. alte atribuţii prevăzute în standardul minim de calitate aplicabil.


(3) Funcţiile de conducere se ocupă prin concurs sau, după caz, examen, în condiţiile legii.

(4) Candidaţii pentru ocuparea funcţiei de conducere trebuie să fie absolvenţi cu diplomă de învăţământ superior în domeniul psihologie, asistenţă socială şi sociologie, cu vechime de
minimum 2 ani în domeniul serviciilor sociale, sau absolvenţi cu diplomă de licenţă ai
învăţământului superior în domeniul juridic, medical, economic şi al ştiinţelor administrative,
cu experienţă de minimum 5 ani în domeniul serviciilor sociale.

(5) Sancţionarea disciplinară sau eliberarea din funcţie a conducătorilor instituţiei se face în condiţiile legii.


ART. 10

Personalul de specialitate de îngrijire şi asistenţă auxiliar

(1) Personalul de specialitate este format din:

  1. asistent social (263501) -1;
  2. îngrijitor bătrâni la domiciliu (532201)-2;

(2) Atribuţii ale personalului de specialitate:

  1. asigură derularea etapelor procesului de acordare a serviciilor sociale cu respectarea
    prevederilor legii, a standardelor minime de calitate aplicabile şi a prezentului regulament;
  2. colaborează cu specialişti din alte centre în vederea soluţionării cazurilor, identificării de resurse;
  3. monitorizează respectarea standardelor minime de calitate;
  4. sesizează conducerii centrului situaţii care pun în pericol siguranţa beneficiarului, situaţii de nerespectare a prevederilor prezentului regulament;
  5. întocmeşte rapoarte periodice cu privire la activitatea derulată;
  6. face propuneri de îmbunătăţire a activităţii în vederea creşterii calităţii serviciului şi respectării legislaţiei;
  7. alte atribuţii prevăzute în standardul minim de calitate aplicabil.

 

ART. 11

Personalul administrativ, gospodărie, întreţinere-reparaţii, deservire

Personalul administrativ asigură activităţile auxiliare serviciului social: aprovizionare, mentenanţă, achiziţii etc. şi poate fi:

  1. administrator;
  2. funcţionar administrativ, economic;
  3. casier, magaziner;
  4. paznic, personal pentru curăţenie spaţii, spălătoreasă;
  5. şofer.

 

ART. 12

Finanţarea serviciului

(1) În estimarea bugetului de venituri şi cheltuieli, centrul are în vedere asigurarea
resurselor necesare acordării serviciilor sociale cel puţin la nivelul standardelor minime de calitate aplicabile.

(2) Finanţarea cheltuielilor centrului se asigură, în condiţiile legii, din următoarele surse:

  1. contribuţia persoanelor beneficiare sau a întreţinătorilor acestora, după caz;
  2. bugetul local al judeţului;
  3. bugetele locale ale comunelor, oraşelor şi municipiilor, respectiv bugetele locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti;
  4. bugetul de stat;
  5. donaţii, sponsorizări sau alte contribuţii din partea persoanelor fizice ori juridice din ţară şi din străinătate;
  6. fonduri externe rambursabile şi nerambursabile;
  7. alte surse de finanţare, în conformitate cu legislaţia în vigoare

 

 

 

DATA                                                                                            SEMNĂTURA

10.05.2021                                                                        Președinte ASOCIAȚIA SANABAT

Javla Maria